Бен Ритър – момчето зад обектива

  • BECK @ BEN RITTER

    BECK @ BEN RITTER

  • Portrait of Duffy photographed at MTV studios, 2008 @ BEN RITTER

    Portrait of Duffy photographed at MTV studios, 2008 @ BEN RITTER

  • Perry Farrell @ BEN RITTER

    Perry Farrell @ BEN RITTER

Бен Ритър е фотограф и артист, който живее и работи в Ню Йорк. Участвал е в проекти на MTV, GQ , Rolling Stone, Spin, The New Yorker, Maxim, Surface, Vice, и други. Особено популярен е с фотографиите си, които се превръщат в корици на списание Vice – последната от тях е част от фотосесията “Американски психари” и се концентрира върху движението “Окупирай” и свързаните с него събития в Ню Йорк. Прочетете какво сподели фотографът за сайта на VIVACOM Art Hall. 

Как започнахте да се занимавате с фотография?

В гимназията, когато бях на 15 години, силно се интересувах от изкуство, но се справях ужасно с рисуването. Учителят ми бе така добър да ми предложи да опитам да снимам и така най-накрая успях да създам няколко добри творби!

Бихте ли описали вашия фотографски стил? Как се разви той през годините?

Обичам да снимам забавни, странни и красиви неща. Когато всички тези елементи са съчетани в едно изображение, то обикновено съвършено пасва на моето портфолио.

Как бихте описали вашата работа на някого, който никога не е виждал ваши творби?

Често казвам, че снимам модна фотография, но винаги съм се интересувал много повече от портретна и стрийт фотография, така че моите снимки попадат някъде по средата. Когато срещам объркани погледи, аз вадя iPhone си и им показвам моя уебсайт.

Кой е най-големият източник на вдъхновение в работата ви?

Аз зная, че свободата и забалението могат да се постигнат с упорита работа и това е нещото, което винаги ме e мотивирало. Това, че харесвам работата си прекалено много, ми помага да съм в състояние да поемам много ангажименти и по този начин успявам да постигна всичко, което искам.

A най-голямото предизвикателство в работата досега?

В Ню Йорк има 8 милиона души и голяма част от тях имат същия фотоапарат като теб и също биха се радвали да изкарват прехраната си като фотографи. Минават години на пълна отдаденост и отхвърляне, моменти, в които ти се иска да се откажеш, такива, в които да се докажеш, докато откриеш собствения си стил, направиш силно портфолио и изградиш кариера. Човек наистина трябва да се отдаде на работата, да пожертва себе си и дейността си в други области, за да успее всичко да заработи.

Най-интересното място, на което сте снимали?

Веднъж правих фотосесия в пустинята в Калифорния. В действителност това беше черно-бялата имиджова реклама, която ще е част от предстоящата ми изложба във VIVACOM Art Hall. Там беше толкова спокойно, необятно, тайнствено и красиво и с удоволствие бих се върнал, за да снимам отново там.

Разкажете ни весела история, свързана с някоя ваша фотосесия?

Това винаги е най-трудният за мен въпрос, Наистина нямам никакви луди или смешни истории, свързани с работата ми. Ние може да се смеем много, да има моменти, в които се забавляваме или интересни дни, но обикновено фотосесиите са бизнес ориентирани с особено внимание към детайла и с доста инвестирани средствa и затова трябва да сме професионалисти. Мисля, че всички смешни истории са от личния ми живот, така, че ще трябва да ме питате за тях на по едно питие! (Смее се…)

С коя от знаменитостите с, които сте работили, се получи най-голяма симбиоза?

Предполагам, че под знаменитост имате предвид “ГОЛЯМА” знаменитост. Обикновено контакта ми с тях след снимките е чрез техните мениджъри или ПР-и и е свързан с последваща работа. Мога да кажа обаче, че много от най-известните лица, които съм снимал, са били изключително приятелски настроени, отдадени и словоохотливи, докато за други може да се каже, че просто се опитват да получат снимките си и да приключваме. Забавнo e, че започват наистина да те харесват, когато видят, че снимките им са добри.

Всеки фотограф има малки тайни за постигане на качествена снимка. Бихте ли ни издали една от вашите?

Моята тайна за добри снимки е да използвам много светлина, да се приближа до обекта и да правя всичко с много хъс. За мен това е нещото, което дава живот на снимките ми и създава елемент на красота в тях. Други фотографи, дори тези, които са ми приятели, работят точно в обратната посока. Те се интересуват повече от емоцията в кадъра и я изобразяват чрез сенките като често снимат с широкоъгълни обективи и така “разказват” една по-обширна история. Забавно е като си помисля как двама фотографи, които работят рамо до рамо, в една и съща среда, могат заснемат напълно различни “истории” въз основа на собствения си избор.

Кой е вашият мечтан фотографски проект?

Никога не съм бил в Япония или Австралия, мечтая да направя каквато и да е фотосесия в двете страни.

Бихте ли дали няколко съвета на нашите читатели, как да подобрят своите умения, за да правят по-добри снимки?

За мен най-добре би било да продължа да снимам, да се уча и да следя работата на други фотографи. Когато погледнеш творба, която е по-добра от твоите, имаш възможност или да се откажеш или да използваш всичко, което си научил и да опиташ да достигнеш същото ниво. Опитният фотограф винаги разпознава обектива и осветлението, което другите използват. Има изключително много неща, които човек може да научи, само като наблюдава! Винаги ще има творби, които са по-добри от твоите, така че никога не трябва да спираме да се развиваме.

Share Button