Втора успешна StartUP Академия

  • Участниците във второто издание на ускореният курс по предприемачество на Фондация StartUP в партньорство с VIVACOM.

    Участниците във второто издание на ускореният курс по предприемачество на Фондация StartUP в партньорство с VIVACOM.

  • Тримата победители в конкурса на Фондация StartUP.

    Тримата победители в конкурса на Фондация StartUP.

Второто издание на ускорения курс по предприемачество, воден от Фондация StartUP в партньорство с VIVACOM, се проведе от декември 2013 г. до януари 2014 г. във VIVACOM Art Hall и кулминира на 23 януари с презентации на най-добрите идеи пред публика и инвеститори.

След предварителна селекция от над 200 кандидатури, бяха избрани 30 участници, които получиха шанс да се обучават и да развиват идеите си, с които кандидатстваха в Академията. И този път имаше участници като Диана Малешкова от Стара Загора, които пътуваха от други градове специално за занятията, както и такива – напуснали университет и работа и отдали се изцяло на идеята си, като Янко Александров.

Като лектори в StartUP Academy освен утвърдените предприемачи Крис Георгиев (Imagga) и Стани Милев (RockaCoca), участваха още и Salim Virani (Founder Centric), Христо Нейчев (Telerik), Евелин Велев (Obecto) и Ивайло Симов (Eleven). Те предадоха на участниците ценни знания от различни сфери на бизнеса: дефиниране на проблем и минимално стойностен продукт, маркетинг, набиране на капитал и екип и др.

Възможностите се създават

Когато говорим за образование – всички са победители, защото всички, участвали в курса, са научили нещо ценно. Журито обаче избра своите трима фаворити в много оспорвана и равностойна битка.
Борислав Гиздов, който определя себе си като AppPreneuer (от App + Entrepreneur) или на български “предприемач в сферата на мобилните апликации” грабна интереса на журито и първото място в pitching състезанието.

Борислав има дългогодишен опит в програмирането, както и магистърска степен по “Софтуерни технологии в интернет”. През 2010 г. стартира собствена фирма за мобилни приложения и започва разработката на различни апликации както за iOS, така и за Android. Сумарно, досега той има над 5 милиона сваляния на всичките си апликации. Така се ражда и идеята за AdTapsy, с която грабна журито на StartUP Academy vol. 2. AdTapsy помага на разработчиците на приложения да оптимизират и увеличават приходите си от реклама. Те интегрират лесно за употреба SDK, с което ползват много рекламни мрежи, и избират най-ефективната за тяхното приложение. И по този начин увеличават приходите си.

На второ място журито класира Smash – бутиков магазин за дамски дрехи и аксесоари. Орнела има уникален подход към продажбите и връзката с клиентите. Толкова уникален, че две от клиентките й вече са модели за колекцията, а една от тях дори представи част от дрехите пред публиката и журито. Каквото и да кажем за дрехите и аксесоарите, ще е малко, затова изгледайте това кратко видео:

На трето място журито отличи младият предприемач Янко Александров и browser играта му PvP (Quake онлайн). Янко залага на формулата G + G +G = F. Разкрита абревиатурата гласи: Guns + Guilds + Gravity = Fun. Ето и кратко видео от геймплея на първоначалната версия:

Третото издание на StartUP Academy ще започне в средата на oктомври 2014 г. Досегашните две издания подготвиха 75 участника да подходят по възможно най-правилния начин към стартирането и разрастването на собствен бизнес, комбинирайки ефективно наученото от лекциите с разработките на практически задания и казуси.

Повече за StartUP Academy може да научите на startup.bg/academy

StartUP Academy, заедно с конференцията StartUP NEXT и StartUP Weekend са сред основните инициативи в програмата VIVA StartUP на VIVACOM, чиято основна цел е подпомагането на образователни проекти и насърчаването на разработката на български мобилни приложения. Благодарение на партньорството на телекома, курсът се провежда безплатно

Share Button