Сцена за бизнес идеи

  • 028

    028
    снимка: ©Йоана Попова

  • 050

    050
    снимка: ©Йоана Попова

  • 152

    152
    снимка: ©Йоана Попова

снимка: ©Йоана Попова

През пролетта и лятото на 2013 г. освен за изкуство и култура, VIVACOM Art Hall стана сцена и за млади предприемачи с иновативни бизнес идеи. Tелефонната палата беше мястото, където се реализира първото издание на уникалната за България академия за предприемачи, организирана от Фондация StartUP. Целта на тримесечния курс беше да помогне на младите иновативни и бизнес ориентирани хора у нас да направят уверени и подплатени със знания първи стъпки по пътя към реализацията на своите идеи.

Участниците

В първото издание на курса със своите идеи се включиха 60 човека, предварително селектирани сред над 240 желаещи да оформят иновативната си идея за стартиращ бизнес.

Академията

Програмата на StartUp Academy включваше лекции, дискусии и практически занимания по теми като презентационни умения, маркетинг, продажби, подбор на хора и създаване на екип,  Product Development и др. Основна цел на занятията беше да запознаят младите предприемачи със стъпките в реализация на тяхната бизнес идея и да ги подготвят как по най успешния начин да представят своите идеи пред потенциални инвеститори. Лектори в академията бяха доказани имена в сферата на предприемачеството като Лора Крачунова от Scratch Marketing & Boston StartUP Institute, Ивайло Ленков – сериен предприемач от Силициевата долина, Ивайло Симов от Eleven.bg, Христо Нейчев от Телерик, Евелин Велев от Useful at Night и други.

Финалът

След 3 месеца на активна работа от страна както на лектори, така и на участници, на 16 юли във VIVACOM Art Hall се проведе заключителната част, слагаща край на първото издание на академията. На финалното събитие 11-те най-добре представили се по време на курса участници презентираха своите идеи пред жури, подплатени с натрупаните знания от изминалия тримесечен курс. Представените идеи бяха толкова разнообразни, колкото и самите участници, и дадоха сериозна заявка, че стартъп бизнеса има своето бъдеще у нас.

снимка: ©Йоана Попова

снимка: ©Йоана Попова

Проектите

Сред най-интересните проекти, представени във финалния кръг на StartUp Academy бяха: проектът на Валерия Радева за създаване на ателие – шоурум за изработка и продажба на арт аксесоари и мебели с уникален дизайн; проектът на Александър Георгиев – за доброволческа онлайн платформа, която да събира съмишленици за различни доброволчески инициативи под името „Earth Knights“; утилитарният проект „От село“ – концепция за онлайн магазин с директна доставка на плодове и зеленчуци с доказан био произход до дома или офиса. Една от най-амбициозните идеи в Академията представи Христо Валявичарски – концепция за енциклопедичен сайт на спортна тематика.

Top of the Pop

Задачата да се определят най-добрите проекти, разбира се, не беше лесна, но в крайна сметка журито се спря на четири проекта:

Smart Money на Стойне Василев – игра която по забавен начин възпитава децата как да печелят, спестяват и инвестират бюджета си в бъдеще. Играта е с образователен и социален характер и в нейния ход младите придобиват полезни знания, допринасящи за финансова им и бизнес грамотност.

konsultanti.bg нa Любослав Любенов – онлайн платформа, чиято цел е да събере на едно място експерти от различни области за целите на бизнеса.

мобилната игра „Get rich”, която вече разполага със свой прототип и

бизнес идеята на Венелин Тодоров за сайт, на който клиенти и търговци, които ще търсят и предлагат най-добрите цени, ще обявяват своите запитвания и ще получават конкретни оферти.

Четирите идеи минават на следващо ниво и отиват на презентации пред двата най-големи инвестиционни хъба у нас, а за всички желаещи, второто и по-добро издание StartUp Academy предстои от 17 ноември във VIVACOM Art Hall.

 

Share Button